Thursday, August 27, 2009

TERBUKA LAH PEKUNG 'NEGARA ISLAM' MALAYSIA

Ini lah caranya Allah nak ajar manusia di muka bumi ini. Jangan berlagak seperti Tuhan. Yang dapat merancang dan menentukan segala-galanya.

Kini seorang bekas model Kartina, ingin hukum Islam dilaksanakan ke atas dirinya yang telah terlanjur dengan meminum minuman keras. Kartina meminta hukuman sebat dijalankan ke atasnya, selari dengan tuntutan hukuman hudud yang Allah telah tentukan di dalam Al-Quran. Apabila hukuman dijalankan mengikut hukum Allah, maka langsailah kesalahannya kepada Allah. Kalau mati dia setelah menjalani hukuman tersebut, nescaya seperti baru dilahirkan dari perut ibunya (kecuali dosa2 lain yang belum ditebusnya).

Kini, para pemimpin negara sedang tidur tak lena. Kena cari bermacam-macam alasan. Yang dahulunya depa kata hudud tak boleh dilaksanakan di malaysia kerana masyarakat majmuk, kini pesalah sendir imintak dihukum mengikut hukum syarak. Alangkah besarnya dosa pemimpin itu jika permintaan pesalah itu tak dapat ditunaikan.

Mereka kata, "Negara kita tak dapat laksanakan lagi hukum sebat ini sebab tukang sebat syariah tak ada lagi". Masyaallah... sebuah negara Islam belum ada tukang sebat. Nampak sangat depa ni tak dak cita-cita nak laksanakan hukuman Allah ini.

Ingat... kita bakal sambut hari kemerdekaan ke 51 tahun beberapa hari lagi. Mereka kah kita dari penjajah?

Terima kasih Ya Allah, ini lah caranya Engkau mengajar kami yang percayakan keesaan-Mu dan kami juga lah yang mengakui bahawa Nabi Muhammad itu pesuruh-Mu. Celaka lah mereka yang tidak mempercaya dan beriman kepada-Mu.

1 comment: